Hulladék: A multikat is érdekli környezetünk védelme?

Szeretettel köszöntelek a HuMuSz Szövetség közösségi oldalán!

http://humusz.network.hu Csatlakozz, ha fontos neked a környezettudatosság, és hogy kevesebb legyen a szemét! A HuMuSz hasznos tippekkel szolgál, amelyekből ötleteket meríthetsz, és ha neked van, oszd meg velünk!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 165 fő
  • Képek - 96 db
  • Videók - 126 db
  • Blogbejegyzések - 520 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 83 db

Üdvözlettel,

HuMuSz Szövetség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HuMuSz Szövetség közösségi oldalán!

http://humusz.network.hu Csatlakozz, ha fontos neked a környezettudatosság, és hogy kevesebb legyen a szemét! A HuMuSz hasznos tippekkel szolgál, amelyekből ötleteket meríthetsz, és ha neked van, oszd meg velünk!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 165 fő
  • Képek - 96 db
  • Videók - 126 db
  • Blogbejegyzések - 520 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 83 db

Üdvözlettel,

HuMuSz Szövetség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HuMuSz Szövetség közösségi oldalán!

http://humusz.network.hu Csatlakozz, ha fontos neked a környezettudatosság, és hogy kevesebb legyen a szemét! A HuMuSz hasznos tippekkel szolgál, amelyekből ötleteket meríthetsz, és ha neked van, oszd meg velünk!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 165 fő
  • Képek - 96 db
  • Videók - 126 db
  • Blogbejegyzések - 520 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 83 db

Üdvözlettel,

HuMuSz Szövetség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a HuMuSz Szövetség közösségi oldalán!

http://humusz.network.hu Csatlakozz, ha fontos neked a környezettudatosság, és hogy kevesebb legyen a szemét! A HuMuSz hasznos tippekkel szolgál, amelyekből ötleteket meríthetsz, és ha neked van, oszd meg velünk!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 165 fő
  • Képek - 96 db
  • Videók - 126 db
  • Blogbejegyzések - 520 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 83 db

Üdvözlettel,

HuMuSz Szövetség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 Az EU legnagyobb, környezetvédelemmel foglalkozó konferenciájának idén több szponzora is akadt, ami számos civil szervezetet felháborított, ugyanis olyan nagyvállalatok támogatták az eseményt, mint a Coca-Cola, vagy a brazil etanolgyártók szövetsége.

 

A Demarche nevű szervezet aktivistái a Coca-Cola PR-vezetőjének felszólalásakor két vörös lepedőt emeltek fel, megakadályozva felszólalását, amiken az és 'A BP, a Coca-Cola és más bűnözök szponzorálják ezt az eseményt’, illetve A 'GreenWeek annyira zöld, mint ez a molinó' feliratok voltak olvashatók. Körülbelül negyed óra után folytatódott a konferencia.

 

actiongreenweek kép: Bucsky Péter

 

A felszólalók közül többen is szóvá tették, hogy mivel a fogyasztók egyre nagyobb része tartja fontosnak olyan termékek vásárlását, amik kevésbé szennyezik a környezetet, a gyártók között verseny indult meg, hogy ki tudja zöldebbnek láttatni magát, pedig a marketingen kívül sokszor ez semmi mást nem jelent. Pauline Desforges, az Ogilvy globális fogyasztói felméréseit ismertetve rámutatott, hogy a fejlett és a fejlődő országokban is évről évre egyre többen tartják fontosnak a környezetvédelem problémáját, és egyre többen hajlandóak többet is fizetni olyan termékekért, melyeknek elállítása során az ökoszisztémára való hatását megpróbálják csökkenteni. A környezetvédelmet komolyan vevő cégek azt szeretnék elérni, hogy legyen egy egységes címkézési rendszer, minden terméken tüntessék fel az előállításához szükséges széndioxid kibocsátást, az ökológiai rendszerre kifejtetett hatását – például mennyi vizet vagy veszélyes anyagot kellett felhasználni.
Így valóban lenne a vásárlóknak választási lehetőségük, nem csak a ma már szinte minden terméken szereplő öko, zöld emblémák és címszavak alapján. Salvatora Gabola, a Coca-Cola európai PR igazgatója úgy fogalmazott, hogy ők olyan üdítőket fognak gyártani, amire kereslet mutatkozik. Ha a fogyasztók 'ökológiailag érzékeny' üdítőket szeretnének vásárolni – bár még nem tudják, hogy ez milyen is lehet – ők azt fogják gyártani. A cég környezetvédelmi elkötelezettségét viszont megkérdőjelezi például az is, hogy idén az indiai Kerala tartományban a bíróság elítélte a vízkészletek kimerítéséért és a termőföld és a vizek szennyezéséért.

Angolul megjelent a green-washing (zöld-mosás) kifejezés is a brain-washing (agymosás) analógiájára, mivel egyre több vállalat próbálja magát környezetvédelmileg elkötelezettként elkötelezni, de a valóságban sokszor nem változtatnak üzletmenetükön. Németországban az atomerőművek üzemeltetőinek reklámja váltott ki nagy felháborodást még korábban, amiben az atomenergiát teljesen környezetbarát, zéró széndioxid-kibocsátású energiaforrásként állítják be, elfeledkezve az urán bányászatához szükséges üzemanyagtól, a bányák környezeti terheléséről és az atomhulladék máig nem rendezett hosszú távú tárolásáról.

A brazil etanolgyártók szövetsége (UNICA) termékük környezetvédelmi értékeit próbálta bemutatni, pedig a kutatók szerint minimum megkérdőjelezhető a bioüzemanyagok pozitív hatása a környezetre. Stefan Birngezu, a Wuppertal Institute kutatója 30 éves modellszámításai szerint, ha teljesülnek a fejlett országok 10 százaléknyi bioüzemanyag felhasználására vonatkozó tervei, akkor a teljes termelési folyamat során több széndioxid kibocsátás keletkezik, mintha benzint égetnék el. És ehhez 100-500 millió hektárnyi termőterületet is el kell venni az erdőktől vagy az élelmiszer termeléstől, miközben a Föld lakossága növekszik.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu